vineri, 18 iunie 2010

Cireşe murate

Am auzit de curând pe cineva spunând că nu se poate opri din mâncat cireşe. Şi atunci m-am întrebat în câte feluri poţi prepara un fruct sau o legumă de care nu te mai poţi sătura. În cazul de faţă - prăjituri sau tarte, îngheţată, dulceaţă, peltea ori sirop. Dar de ce nu şi în conserve făcute altfel decât pentru desert? Aşa am ajuns la cireşele murate.
Aşadar, Mazi, asta e pentru tine...
De ce ingrediente este nevoie: 5 pahare de cireşe pietroase (cât să umple două borcane de 800 de grame), 4 pahare de oţet, un pahar şi jumătate de zahăr, piper boabe, frunze de dafin, cuişoare, un băţ de scorţişoară şi coaja rasă de la o lămâie.
Cireşele se spală şi li se taie puţin din codiţă. Oţetul se pune la fiert cu zahărul, iar când acesta s-a topit, se adaugă toate condimentele.
După ce a fiert 5 minute, se opreşte focul, se lasă 30 de minute oala acoperită, apoi se strecoară oţetul, pentru a-l separa de condimente.
Oţetul se pune iar la fiert, dar fără condimente. Când dă în clocot, se ia de pe foc şi se toarnă în borcane, peste cireşe, urmărind ca lichidul să acopere în totalitate fructele.
Borcanele se închid imediat şi se pun la rece. Au nevoie de aproape două săptămâni pentru a ajunge la cel mai potrivit gust.
Am înţeles că ar fi bune cu fripturi din carne mai grasă ori cu brânză. Nu ştiu încă dacă este aşa, este prima reţetă pe care o public fără să fi gustat rezultatul.
Dar mai vorbim noi despre cireşele astea peste două săptămâni...

Later edit (2013): Am ajuns mai târziu la concluzia ca cea mai potrivita proporție este de două părți apă și o parte oțet. Nu se dezminte în nicio combinație. :)

6 comentarii:

  1. sluuurp!
    la fel si struguri murati?
    da' daca le fac in saramura? oare o sa fie odios? :-/

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa stii ca ma bate gandul sa incerc si cu struguri.
    In saramura cred ca se fac mai repede. Am mancat doar pepene rosu in saramura si mi s-a parut beeeestiaaaaaal.....

    RăspundețiȘtergere
  3. Auuuu! Langa niste friptura de curcan as vedea chestia asta! Na ca s-a terminat sezonul si eu nu am facut minunatia! La anul nu ratez!

    RăspundețiȘtergere
  4. La anul pun la murat si in saramura, Nicole. Anul acesta am pus doar struguri in saramura si sunt foarte buni.

    RăspundețiȘtergere
  5. Siam eu ca ai facut ceva genial cu struguri! iti dai seama ce misto ar arata o salata de fructe murate langa friptura de anul nou? cred ca piersicile ar fi bune de murat, langa niste portocale? Ce zici? Eu cu siguranta as manca asa ceva!

    RăspundețiȘtergere
  6. Nicole, am pus struguri la murat si in saramura, si in otet. Acum constat ca nu am publicat postarea cu strugurii in saramura, dar voi repara asta destul de curand.
    Buna ideea cu salata de fructe murate... :)) stai sa vina masa de Craciun, sa vezi ce surprize mai am. Si voi face si ceva exceptii de la regula "doar borcaneli". Nu multe, ci doar asa, ca sa se tina minte...

    RăspundețiȘtergere