vineri, 16 iulie 2010

Un caşcaval (aproape) marinat

Discuție între mine și soț, într-o seară:
- Ce e în borcanul cu capac portocaliu?
- Cașcaval marinat.
- Îhâm... Și dispare.
În seara următoare:
- Mai avem cașcaval?
- Avem la marinat și...
- În afară de ăla, trebuie să pui altul.
- De ce?
- Pe ăla l-am mâncat.
Un borcan întreg, într-o zi. Înțeleg că a fost bun, chiar dacă nu a stat la marinat două săptămâni, ci doar vreo șapte zile. Cum succesul rețetei este confirmat (soțul este tester de bază pentru tot ce experimentez in bucătărie), mă gândesc acum să trec la combinații, în primul rând cu mai multe feluri de brânză și cu alte aromatice. Dar haideți să vă spun cum am făcut.
Trebuie cașcaval (de preferat unul mai poros și nu prea tare), o crenguță de rozmarin, câțiva căței de usturoi roșu (mai mic, dar mai aromat decât celelalte soiuri), piper boabe (am avut negru, verde și roșu), fulgi de ardei roșu și câteva cuișoare. Pe urma m-am gândit că ar fi mers și vreo câteva boabe de coriandru, dar pun data viitoare. Mai este nevoie de ulei extravirgin de măsline și de un borcan.

Se amesteca piperul, rozmarinul tăiat, fulgii de ardei și cuișoarele. Cașcavalul se taie bucățele și se pune în borcan, strecurând printre cuburi cățeii de usturoi zdrobiți cu lama unui cuțit și câte puțin din amestecul făcut. Deasupra se toarnă uleiul de măsline, care trebuie să acopere conținutul.

Se lasă la marinat 14 zile, pentru a ajunge la cel mai bun gust. Cum spuneam, la noi nu a apucat...

7 comentarii:

  1. am testat feta marinata .cascaval marinat inca n-am avut ocazia sa gust dar este foarte tentant.am si eu una bucata sot care papa tot ce-i place fara sa tina cont de cantitate.mi se pare foarte interesanta reteta de vinete murate sau cum s-or fi chemand postata anterior.daca nu apucam sa coc vinetele pe care le aveam o incercam chiar astazi pentru ca mi-a starnit o curiozitate greu de controlat.o zi minunata iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  2. @sarah, incerc si cu branzeturi, am ceva in asteptare in sensul asta.
    Am de gand sa incerc si cu ardei reteta de la vinete. Sper sa reziste macar o saptamana borcanul nedesfacut.
    Multumesc de urare, si tie un weekend minunat.

    RăspundețiȘtergere
  3. aaaa am ramas in urma
    toate retetele degaja tinerete/energie/entuziasm/dragoste
    chiar dace nu gust felul in care le prezinti este incantator

    RăspundețiȘtergere
  4. Cat este de bun!!!!! Cred ca dupa ce se termina cascavalul poti folosi uleiul ala aromat la paste (da, obsesia mea)si astfel nu se pierde absolut nimic! Fac si eu si mai inghesui pe acolo cateva felii de portocala, taiata in sectiune, cu tot cu coaja! Ca intotdeauna ma inspiri!

    RăspundețiȘtergere
  5. Nicole, ai drepate sa refolosesti uleiul de masline. Eu l-am pus la salate.
    Multumesc pentru aprecieri, ma bucur mult pentru orice ”suflet castigat” in tot jocul asta. Pentru ca, pana la urma, e un fel de joaca toata bucatareala asta. Cine nu are nevoie de putin divertisment, intr-o lume atat de cenusie? Succes si astept sa imi spui ce a iesit. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Răspunsuri
    1. Betti, sotul face parte din echipa Bucatarelilor si vine cu multe idei. Totusi, principala atributie - de care se achita fara vreo obiectie, ba chir cu bucurie - este testarea a tot ce fac. :) Vine si cu idei de retete, ultima (o gasesti intr-una din ultimele postari) fiind de-a dreptul exploziva: ardei iuti umpluti cu hrean.

      Ștergere