vineri, 20 august 2010

O salată de sfeclă

Îmi place tare mult sfecla roșie, mai ales în salata cu hrean. Dar mi-a căzut în mână o altă rețetă de salată și mi-am spus să o încerc, mai ales că, pentru a o prepara, nu trebuie să plângi jumătate de oră cu hreanul în mână. Iar asta recunosc că m-a încântat cel mai tare...
Patru sfecle, două cepe și câțiva căței de usturoi, un pic de sare și piper, oțet - cam o lingură, de atâta am avut nevoie.

Sfecla am pus-o la copt într-o tavă în cuptor, unde a stat mai bine de o oră, la foc potrivit. Am întors-o din când în când de pe o parte pe alta, ca să nu se ardă. Sfecla poate să fie și fiartă, caz în care va fi mai deschisă la culoare și nu la fel de gustoasă.
Când am scos sfecla de la copt, am pus-o pentru 10 minute într-un vas acoperit și mi-a fost mult mai ușor apoi să o curăț de coajă.

Ceapa tăiată solzișori am pus-o la călit, in jumătate de lingură de ulei de porumb (preferatul meu). Am tăiat sfecla cubulețe, dar poate fi dată pe răzătoare ori tăiată felii nu mai groase de jumătate de centimetru.

Când ceapa s-a înmuiat, am adăugat sfecla roșie, iar după cinci minute am pus sare, piper și condimente (am încercat cu un pic de nucșoară și câteva semințe de mărar). În cele din urmă, am pus usturoiul zdrobit bine și am mai lăsat puțin pe foc.

La final, când s-a răcit puțin, am stropit totul cu oțet (aromat cu rozmarin, din producția proprie). Oțetul l-am pus în două serii, pentru cu acreala lui se diminuează treptat, astfel că este nevoie de un adaos.

Din cele patru sfecle și două cepe a ieșit salată cât să umplu un borcănel de 350 de grame. Cantitate experimentală, aș zice. Concluzie: îmi place, mai fac, mai ales că se poate păstra la borcan, peste iarnă.
Asta e. Foarte simplu, nu? Merge o fripturica atașată, dar astăzi este vineri, zi de post, așa că mai bine rămânem la legume...
Later edit: După ce am făcut salata asta, am descoperit o rețetă în care se folosește ceapă roșie, iar la călit, în loc de usturoi, se adaugă scorțișoară și câteva cuișoare. Cred că încerc și varianta asta. S-ar putea ca scorțișoara și cuișoarele să se potrivească cu sfecla, dulceagă la gust.

Un comentariu:

  1. Se poate realiza reteta cu toate semipreparatele crude adaugate in borcane, borcanele inchise ermetic si date la cuptor 20 minute dupa ce apar primele bule de fierbere in borcan. Iese delicioase, parca atunci facute, cu gust de proaspat.

    RăspundețiȘtergere