miercuri, 29 septembrie 2010

Zarzavat congelat pentru ciorbe

Pe ultima sută de metri (cred că cele mai multe gospodine și-au rezolvat deja problema zarzavaturilor pentru iarnă), am comis și eu ceva rezerve pentru ciorbele de peste iarnă. Într-o variantă foarte simplă, după veți vedea.
Necesarul de materiale este orientativ: eu am avut morcovi, păstârnac, țelină, ardei gras și gogoșar și ceva pătrunjel verde, dar se mai pot pune în combinație dovlecel, țelină ori mazăre proaspătă.

Toate legumele curățate se spală și se lasă să se usuce bine, după care se trece la tăierea lor.

Morcovul, țelina și alte rădăcinoase pot fi date pe răzătoarea cu colți mari. Eu am preferat să le tai cubulețe, chiar dacă este o operațiune ceva mai migăloasă. Verdeața se taie și ea și se pun toate într-un vas mare și se amestecă.

Problema în cazul acestui mod de a conserva zarzavatul nu este tăierea legumelor, ci uscarea amestecului, astfel încât, odată scos din congelator pentru consum, să nu ai de a face cu un bloc de consistența betonului. Iar acest lucru se întâmplă atunci când legumele tăiate sunt puse la congelat fără să se fi zvântat suficient.
De aceea, este bine ca amestecul de legume tăiate să fie lăsat o oră-două la zvântat într-o tavă, în care să amestecați din când în când. Se poate spune că legumele sunt suficient de uscate atunci când verdeața din amestec nu se mai lipește de degete. Această variantă de zvântare este recomandată și în cazul verdețurilor puse la congelat deja tăiate.

Este de preferat ca amestecul de legume să fie pus la congelat ambalat pe porții, una pentru fiecare mâncare, în păhărele de plastic introduse în punguțe, de exemplu. Recunosc că eu am făcut altfel și am pus în pungi mai mari, din rațiuni care țin de dimensiunea spațiului de depozitare.
În momentul consumului, puneți zarzavatul din congelator direct în mâncare sau îl puteți căli puțin în ulei înainte de a-l adăuga.
Folosesc de mulți ani zarzavat conservat în această variantă, pentru că mi se pare cea mai simplă dintre toate, iar gustul legumelor nu se schimbă prea tare. De aceea o și recomand.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu