miercuri, 6 octombrie 2010

Dulceaţă de gogonele

Vă miraţi probabil de unde şi până unde ajung gogonelele să fie materie primă pentru dulceaţă. Habar nu am, dar m-am lămurit că nu sunt nici pe departe singurele legume care pot fi conservate în varianta dulce pentru iarnă. Iar reţeta asta nu este singura pentru dulceaţă de gogonele, dar este cea mai simplă. O alta presupune umplerea gogonelelor cu miez de nucă, dar despre asta... altă dată.

Pe scurt: un kilogram de gogonele şi zahăr (în reţeta pe care o aveam se cerea jumătate de kilogram, dar mi s-a părut mult şi am pus doar o cană mare, adică vreo 300 de grame). Atât, de data asta.

Am tăiat gogonelele bucăţele şi le-am amestecat cu zahărul. Recunosc că aici am primit ceva ajutor ("Mami, pun eu zahărul!", "Trebuie măsurat. Ştii tu să faci asta?", "Nu, dar mă înveţi tu, nu-i aşa?") Le-am lăsat puţin să stea împreună, grămadă, să se obişnuiască în noua combinaţie.

Le-am pus apoi la fiert, la foc viu. S-a legat repede această dulceaţă...

Cum este? Este adevărat că aduce puţin cu dulceaţa de nuci verzi, iar asemănarea cred că ar fi mai uşor de sesizat dacă nu ar fi fost tăiate atât de mărunt gogonelele.


Zazuza, ce părere ai?

17 comentarii:

  1. ah, aveam eu o banuiala ieri cand discutam noi despre gogonele ca inspre asta o sa ne duci :). stiam de dulceata asta, nu am incercat-o niciodata, nici nu am vazut/gustat, doar am auzit. dar de cand am gustat dulceata de dovlecei nu mai am niciun fel de dubii ca rezultatul poate fi delicios. la anul sigur fac si eu! am pus deja pe lista de asteptare! imi place de asemenea mult culoarea si luciul, arata foarte apetisant!

    RăspundețiȘtergere
  2. Super tare , Dulceata ta. Complimnet

    Gormand

    RăspundețiȘtergere
  3. Zazuza, e deosebita dulceata asta e drept. Iar varianta cu nuca este si mai interesanta, sunt convinsa.
    Gourmand, multumesc pentru aprecieri. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Arată grozav!

    Cum spuneam, prozaic, mai zilele trecute, nu vedeam gogonelele decât a fi demne de vârât în saramură. Iată-le deci şi-ntr-o variantă elegantă. De ţinut minte!

    Preferata mea: penultima poză, în care parc-ar fi un pumn de nestemate scânteietoare.
    Sunt convinsă că şi gustul este pe măsura chipului. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Faina reteta, am vazut pe un alt blog si dulceata din rosii :)
    Manutele din imagine sunt ale juniorului tau?

    RăspundețiȘtergere
  6. Teodora, asta este doar una din variantele ceva mai elegante pentru gogonele.
    Ana B, am vazut si eu reteta aceea. Si am aflat ca si din castraveti se poate face o dulceata foarte interesanta...
    Si da, acelea sunt manute de ajutor de bucatarel. :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Arata superb varianta ta! Chestia cu statul in "lapte de var" am mostenit-o, pentru ca asa am apucat, dar eu nu o folosesc nici la alte fructe. Prefer otetul. N-am incercat cu nuci niciodata, dar voi incerca. Felicitari si ma bucur mult ca te-am gasit cu niste retete grozave!

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc, Elena. Ma bucur ca ai revenit. :)
    Am de gand sa incerc totusi varianta cu otet la dulceata de pepene rosu, dar nu stiu daca mai reusesc sa fac anul acesta.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce super tare e! Zau de nu-mi vine sa fac si eu. Mai pastrezi pe birou un anume borcan?

    RăspundețiȘtergere
  10. Daaa, pastrez, Zoozie, cat timp nu se prinde nimeni in jur ce e inauntru. Dar nu garantez pentru el, in cazul deconspirarii. :))

    RăspundețiȘtergere
  11. vineri o sa merg la serviciu. Poate ne vedem :). Am fost ccel putin haotica lunile astea

    RăspundețiȘtergere
  12. Asta nu e dulceata! Sunt bucati de zahar candel in sos transparent sau ai spart vre-un vitraliu si le-ai ascuns intr-un sirop de la o dulceata pe care inca nu ai facut-o?

    RăspundețiȘtergere
  13. Hahaaa... foarte tare! Nicole, pentru confirmare, poti verifica pe propria piele sau, mai bine zis, limba. Mai pastrez la birou inca ceva dintr-un borcan de dulceata de gogonele, pe langa un anume borcan pentru Zoozie.

    RăspundețiȘtergere
  14. Patlageaua rosie/verde si cea vinata sunt FRUCTE .
    Anul asta rosiile au fost manate dar acum spre toamna si-au revenit si aveam o gramada de gogonele,murate nu prea ne omorim asa ca am inceput sa caut ce mai pot face din ele asa am gasit diverse retete din care dulceata .Am gasit mai multe variante dar a ta este f f simpla si mie imi plac retetele care se fac repede fara prea multa migaleala .
    Le-am taiat in felii mai groase pe cele mici le-am lasat intregi am pus zahar,ghimbir,lamiie tocata marunt a iesit
    SUPERRRRR BUNA ,
    nu am avut nuca sa pun dar cind o servesc am sfarimat citiva mieji si am amestecat ,nici nu ma asteptam sa fie atit de grozava ,fina,ca si cea din coji de pepene .
    Acum vreau sa fac o combinatie de dovleac ,mere,gogonele si mi-ai dat o idee in retetele tale sa pun si vin rosu /am din belsug ,am sa-ti scriu cum a iesit .

    RăspundețiȘtergere
  15. @mira86, daca ai prea multe gogonele si nu stii la ce sa le folosesti, poti incerca si sosul pentru friptura. Eeste simplu de facut si foarte bun. Si acolo pot fi adaugate o sumedenie de alte condimente ori ingrediente, dupa cum zboara imaginatia fiecaruia.

    RăspundețiȘtergere
  16. Anul trecut am facut proba si a fost papata repede ca nici nu mai stiam cum a fost ,asa ca anul asta am inceput in forta si in tot felul de combinatii ,dar musai cu ghimbir.
    Gogonele si dovlecel ,deja e terminata ,trebuie alta sarja sa fac.
    Gogonele si coji pepene rosu.
    Gogonele ,coji pepene rosu,mere si ardei iute.
    Zilele astea am sa fac o tura si simpla si alta cu vin rosu .
    Plus, ca asa cum imi spui ,se pot face in tot felul ,imaginatie sa am sau retete de inspirat.
    De la tine am luat cu ghimbir si acum vreau sa incerc cu vin rosu ,mai ales ca avem un vin f. bun .
    Am comentat cu profilul -mira86 dar acum mi-am facut un album foto si am sa semnez cu linkul de acolo si poti vedea din ce borcaneli fac eu.

    RăspundețiȘtergere
  17. Bine ai revenit, Mihaela! Abia astept sa scotocesc in albumul tau. :)

    RăspundețiȘtergere