joi, 25 noiembrie 2010

Alt fel de ouă marinate

Vă povesteam aici despre un preparat care, pe mine, m-a mirat tare mult, dar care este destul de comun în alte ţări, cum ar fi Marea Britanie. Curioasă, evident că am făcut şi eu ouă murate (sunt mai degrabă marinate, zic eu), dar am venit cu propriile adaptări, aşa cum fac de obicei. Ce a ieşit vă arăt mai jos.
Am fiert 12 ouă, pe care le-am pus apoi la marinat cu sfeclă roşie şi, respectiv, muştar. Dar să o luăm metodic. În afară de ouă fierte, am mai folosit o sfeclă roşie fiartă, câteva fire de cimbrişor, oregano verde, două cepe tăiate julien, două linguriţe de muştar, oţet, zahăr, apă şi condimente: boabe de piper roşu, negru şi verde, coriandru, boabe de muştar şi două frunze de dafin.


Ouăle fierte le-am îngrămădit în borcane de 800 de grame. Am început prin a pune în borcane ceapa tăiată julien, oregano verde şi sfecla roşie într-unul şi ceapa şi firele de cimbrişor în celălalt.

Între timp, am fiert o cană de oţet cu două căni de apă şi cu 6-7 linguri de zahăr. Am adăugat condimentele şi am lăsat să dea în clocot cinci minute. Am luat amestecul de pe foc, l-am lăsat să se răcorească puţin şi am turnat în primul borcan până am acoperit bine conţinutul. Pentru al doilea borcan, am adăugat în oţet două linguriţe de muştar amestecate bine cu un strop de ulei de măsline.
Am închis borcanele cu capace şi le-am dat la rece. asta a fost duminică. Luni seară am deschis un borcan pentru degustare, marţi am atacat iar, miercuri am făcut pozele de mai jos, iar astăzi - joi - vă arăt ce a ieşit...
Ouăle s-au întărit şi sunt acrişoare, cu aromă de sfeclă sau muştar. Sunt un aperitiv excelent, care nu mai cere nimic picant pe lângă el, dar pe care îl văd combinat cu ceva cremos, eventual cu un fel de brânză uşoară.
Preferatele mele sunt cele cu sfeclă roşie, dar nici celelalte nu sunt mai prejos, conform altor păreri...

8 comentarii:

  1. Cele cu sfecla rosie musai le incerc cat de curand.

    RăspundețiȘtergere
  2. Andreea, si mie imi place la nebunie sfecla rosie, mai ales ca sunt inca atatea combinatii neexplorate in care poate fi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Şi eu tot fan sfeclă sunt.

    Iar după ziua de joi, presupun că n-a mai rămas nimic. Greşesc? :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Teodora, a mai ramas ceva: otetul si condimentele, in care mai pot pune o serie de oua...

    RăspundețiȘtergere
  5. am o intrebare. "dat la rece" inseamna pun in frigider sau in camara? multumesc, mihaela :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai degraba in frigider, Mihaela. Preparatele cu oua sau carne se pastreaza la temperaturi mai mici decat celelalte conserve.

      Ștergere
    2. trebuie ca sunt foarte delicioase , le incerc in amandoua variante
      o intrebare :
      sare nu se pune?

      Ștergere
  6. Sarea e dupa gustul omului: unii mai mult, altii deloc. Asa ca poti sa pui dupa gust. Succes!

    RăspundețiȘtergere