marți, 30 noiembrie 2010

Gem caramel de portocale

Știți că am făcut dulceață de coji de portocală, pentru care am lăsat în pielea goală șase portocale, din care trebuia să prepar ceva. Am ales să fac gem caramel, așa că am trecut la treabă. Am mai avut nevoie de zahăr, un păhărel de lichior, scorțișoară măcinată și câteva cuișoare. Am desfăcut portocalele felii și apoi le-am curățat de membranele albe și le-am tăiat bucățele.

Am amestecat bucățile de zahăr cu portocalele și le-am lăsat să se odihnească jumătate de oră, cât să se adune ceva suc.

Am pus la fiert fructele cu sirop și le-am lăsat la foc viu deeeeeestuuuul de muuuult.... Am pus și un pic de lichior, la un moment dat. Doar este gem caramel, astfel că avea nevoie de să fiarbă mai mult cu zahărul, iar sucul lăsat de portocale nu era suficient.

Spre final, am adăugat o jumătate de linguriță de scorțișoară pisată și câteva cuișoare. Mult prea târziu mi-a venit în minte că ar fi mers și un pic de ghimbir.

Asta e! Dulce, aromat, simplu și gustos.

7 comentarii:

  1. Gabi, exact asta am facut si eu ieri, doar ca mi-a fost lene sa scot membranele si are un gust usor amarui, interesant. Ah, si eu am constantat ca fierb mult, nu stiu de ce.
    Se vede ca venit iarna! Eu mereu am asociat iarna cu portocalele!

    RăspundețiȘtergere
  2. Tocmai am inghitit in sec,imi inchipui ce gust superb poate sa aiba. Ai atatea chestii bune pe aici, nici nu stiu la ce sa ma uit mai repede. M-am facut persoana interesata la tine, ca sa te am aproape sa te vizitez mai des. Felicitari! Treci si pe la mine daca iti face placere. O zi buna iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Andreea, multumesc. Sigur vin. Ma astepti cu dulceata? :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Nicole, si portocalele imi aduc aminte a iarna, si merele coapte, si scortisoara. Ce zici de un sirop de scortisoara???

    RăspundețiȘtergere
  5. Şi eu asociez portocalele cu iarna (chiar, oare de ce? că doar e fruct exotic, din ţările calde... :) poate pentru că înainte vreme doar de Crăciun gustam portocale).
    Grozavă dulceaţa ta (admir - a câta oară? - răbdarea ta, apropo de curăţatul membranelor).

    Nu în ultimul rând, văd că ai o vizitatoare pe care o cheamă Andreea. La mulţi ani!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce tip de lichior folosesti? Am zis sa-mi iau si eu unul,sa-l am in casa pt diferite cofeturi. Tare greu mi-a venit cand m-am vazut in fata standului cu bauturi si erau care mai de care cu diverse arome, acum ma gandeam oare nu stica gustul de..x chestie pe care o fac eu? As vrea unul neutru sa mearga cu orice, sa investesc prea mult in spirtoase iar nu ma incanta. Ma gandesc ca de nu le pun prin prajutri le trece vremea in dulap.
    Acum problema doi, am cam 3 kg de pere (din livada unor amici) pe care vreau sa le transform in gem sau dulceata. Intial m-am gandit la combinatia cu vanilie dar mi-am amintit de varianta cu cafea care mi s-a parut de exceptie. Oare cum sa fac ? Ma simt usor stangace si nu stiu in ce moment sa adaug cafeaua.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Teodora,acum simt iarna si fara legatura cu portocalele. Mi-e de ajuns sa ma uit pe fereastra...

    @Ana B, folosesc un lichior neutru, fara arome de fructe (Passion), ramas de cateva luni nebaut. De asta am si ajuns sa il pun in dulceturi. Il adaug pe parcurs, in functie de necesarul de lichid. Cu cat e pus mai tarziu, cu atat se simte mai tare. Si cu cafeaua as face la fel, as pune-o spre final.

    RăspundețiȘtergere