marți, 23 noiembrie 2010

Nenumăratele arme secrete ale bucătarului

Nu ştiu ce îmi este de cel mai mare folos în bucătărie... Nenumăratele palete, strecurători, polonice sau cratiţe şi oale... Poate oţetul ori sarea, scobitorile ori zgârciurile rămase de la borcanele ori sticlele aduse de la ţară. Ori poate hârtia de copt, folia de aluminiu sau şerveţelele de hârtie...
Să facem mai bine o scurtă trecere în revistă.
- Sarea ajută la curăţarea cu uşurinţă a ouălor fierte şi a nucilor, la spălarea spanacului şi salatei, la recuperarea merelor zbârcite, la prevenirea mucegăirii brânzeturilor şi la menţinera laptelui în stare proaspătă.
- Lămâile împiedică oxidarea cartofilor şi lipirea orezului de cratiţă, la împrospătarea salatei, la odorizarea frigiderului şi la curăţarea tocătorului din lemn.
- Merele fac ca puiul gătit şi prăjiturile să poată fi păstrate fraged şi ajută la coacerea gogonelelor, la extragerea excesului de sare din mâncăruri sau la înmuierea zahărului brun.
- Bicarbonatul de sodiu poate înlocui drojdia, ajută la curăţarea legumelor şi a fructelor proaspete, elimină mirosul de peşte şi scade aciditatea alimentelor.
- Scobitorile sunt de mare folos pentru a verifica dacă s-au copt prăjiturile şi pentru a deosebi bucăţile de friptură, pentru scoaterea căţeilor de usutori din marinată, pentru evitarea datului în clocot, prepararea cartofilor la micorunde, dozarea sosului pentru salată ori întoarcerea cârnaţilor pe grătar.
- Tăviţele pentru cuburi de gheaţă sunt foarte bune suporturi pentru congelarea legumelor, verdeţurilor, a sosurilor, a supelor şi vinului rămas neconsumat sau a altor resturi de mâncare, pentru a fi utilizate mai târziu.
- Elasticele de la borcane sunt folositoare pentru a preveni alunecarea lingurilor în castroane, pentru fixarea capacelor pe cratiţe sau pentru apucarea paharelor.
- Hârtia de la filtrul de cafea este foarte potrivită pentru acoperirea alimentelor puse la încălzit în cuptorul cu microunde, dar şi pentru îndepărtarea bucăţilor de dop de plută căzute în vin şi a resturilor din uleiul pentru prăjit, precum şi ca suport pentru floricele, hotdog sau cornete de îngheţată.
- Folia de aluminiu este perfectă pentru coacerea unei prăjituri cu o crustă uniformă, pentru înmuierea zahărului brun, pentru fabricarea de forme speciale pentru copt sau a unui castron uriaş de salată, precum şi pentru a păstra calde pâinea şi chiflele.
Am descoperit multe din acestea, de curând, o carte în care am găsit răspunsuri chiar şi la întrebări pe care nu mi le-am pus niciodată.
Voi de ce nu vă puteţi lipsi în bucătărie? Care sunt armele voastre secrete?

2 comentarii:

  1. Te-am descoperit din intimplare dar imi place foarte mult ce am gasit aici....
    Esti un blog culinar...putin mai altfel.
    Felicitari !
    Revin cat de curand...
    Te tzuc !

    RăspundețiȘtergere
  2. Sidy, multumesc pentru aprecieri. Nu mi-am propus neaparat sa fiu altfel (desi recunosc ca sunt pe o nisa destul de libera a blogurilor culinare), ci mi-am propus sa fiue eu insami.
    Te astept oricand iti face placere, usa este deschisa, chiar daca am lasat-o mai moale, in ultima vreme, pentu ca "zugravim" (a se citi "pregatim ceva").

    RăspundețiȘtergere