duminică, 20 martie 2011

Aripi de pui smântânite, pentru un grătar

Nici n-a început bine primăvara, că am şi scos grătarul la treabă. Nu că ar fi stat degeaba toată iarna (am mai avut câte o escapadă, în câte o pauză dintre două zăpezi), dar parcă altfel stă treaba când nu mai întorci mici de grătar pe "repede înainte", de teamă să nu te prindă noaptea, viscolul ori vântul de miazănoapte.
Acestea fiind spuse, să pregătim materia primă! De data asta, am improvizat, că taaare mult a trecut de când nu mi-am mai lăsat mintea să zburde prin bucătărie... (Parcă vine şi cheful de bucătărit, odată cu primăvara, nu?) Şi am făcut nişte aripioare de pui cu busuioc şi smântână, care au stat la macerat taman cât să li se simtă mai bine savoarea.
Nu-i greu şi nici nu am avut vreun plan înainte: aripile spălate bine s-au bălăcit puţin într-o combinaţie făcută dintr-o lingură de ulei de măsline şi câteva linguri de smântână, asezonată din belşug cu busuioc verde rupt bucăţele mici şi doi căţei de usturoi bine zdrobiţi. Asta după ce trecusem aripile printr-un praf de sare şi piper. 

Odată bălăcite în smântână, ţup! cu ele într-o caserolă şi apoi la frigider. Au stat cam două zile până le-a venit sorocul să se urce pe grătar. 

Le-am mâncat (eu, cel puţin) cu nişte ghebe murate pe care le-am pus la murat astă toamnă şi de care aproape uitasem.
Nu vă spun ce gust au. Şi nici cât sunt de savuroase. Vă las să vedeţi singuri...  

5 comentarii:

  1. Trebuie neapărat să-mi pun şi eu nişte seminţe de busuioc într-un ghiveci (ziceam şi la Zazuza, care ne arată şi ea o reţetă la care a folosit busuioc).
    Are o aromă foarte faină.
    Al tău pare proaspăt - ai în ghiveci, în bucătărie, la îndemână?

    RăspundețiȘtergere
  2. Este proaspat, Teodora, dar nu e din productia proprie. Am gasit busuioc verde la Carrefour.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce ma bucur sa vad o postare noua pe aici. Busuiocul este o planta aromata pe care eu o ador. Am vazut si la ghiveci prin supermarketuri si piete dar nu rezista prea mult, ori sunt eu nepriceputa si nu stiu sa-l ingrijesc. Daca s-ar pastra mai bine cred ca balconul meu s-ar inverzi. In orice caz busuiocul merge bine cu paste si la final mai tragi si o busuioaca :) sa-ti tihneasca.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu am pus in curte busuioc cumparat la ghiveci si a rezistat. Mult mai bine i-a mers totusi celui plantat de mine, anul trecut, din seminte. Astept acum seria din anul acesta.

    RăspundețiȘtergere
  5. chiar cai bun..busuioc cu busuioaca :)) ce mai o adevarata combinatie

    RăspundețiȘtergere