luni, 6 februarie 2012

Ceapă roşie murată, un pic afrodisiacă

M-a întrebat cineva, de curând, ce reţete pregătesc pentru Sfântul Valentin şi m-a luat prin surprindere. Nu m-am gândit că ar trebui să am în vedere vreo reţetă specială de murături pe care să o pun pe masă pentru o efect afrodisiac garantat. "Cum, nici măcar ceva roz?". Puteam să spun nu?
Ca să nu-mi dezamăgesc cititorul, m-am pus pe treabă ca să produc ceva roz. Nu cu sfeclă roşie, ci am ales altceva, un afrodisiac vechi de când lumea, care nu are doar putere, ci şi... putoare. Şi anume ceapa. Era cultivată încă de acum 5.000 de ani în Egiptul antic şi în China, iar în Grecia antică era folosită ca leac împotriva leprei, afecţiunilor sistemului respirator şi a infecţiilor şi - aşa cum bănuiţi deja - ca afrodisiac.

N-am lăsat-o crudă, ci am murat-o într-o soluţie de oţet şi condimente. Ca să fiu mai clară, am pus la fiert apă şi oţet alb de vin, în părţi egale (o cană de lichid, cu totul), două linguriţe de zahăr, un pic de sare, boabe de piper negru şi roşu, o foaie de dafin, câteva seminţe de anason şi două-trei cuişoare. Când a dat totul în clocot, am adăugat două cepe roşii tăiate rondele şi am lăsat pe foc două minute. Nu mult mai târziu, am pus totul într-un borcan.




După 24 de ore în borcan, aveţi o bunătate de murătură. Mai contează dacă este afrodisiacă sau nu?

4 comentarii:

  1. Ai fost tyare de tot la descriere...deci ceapa nu are doar putere ci si putoare..:)) Am ras tare bine! Mie chiar imi place ceapa rosie..

    RăspundețiȘtergere
  2. Dupa ce am aflat ce stie sa faca, am inceput sa o privesc altfel, printre lacrimi...

    RăspundețiȘtergere
  3. Lacrmi de iubire profunda, venite tocmai din miez de ceapa.
    Am aflat si o reteta faina cu tipul asta de ceapa, este hiper calorica dar am inteles ca si gustoasa. Reteta se numeste: chiftele cu sos de maioneza si ceapa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca e adevarat ca e afrodisiaca, asa cum se spune, cred ca problema caloriilor poate deveni una neglijabila, nu? :)))

      Ștergere