sâmbătă, 18 februarie 2012

Din bucătăria altora: smochine verzi în sirop de ghimbir

Din tot ce am făcut până acum și am povestit aici, pe blog, nimic nu este preparat cu smochine. Am de mult în minte un vin de smochine. Nu că nu aș fi vrut să prepar, dar nu am găsit pe nicăieri fructele potrivite - și coapte, și cultivate natural, fără „steroizi”. Le-am văzut însă pe la alții: am descoperit o rețetă interesantă de smochine verzi conservate într-un suc aromat de ghimbir. După ce am scotocit puțin, am aflat că este un preparat destul de des întâlnit în țările din bazinul Mediteranei. Am ales acum o varianta preparată în Italia.
Cum nu am încă materia primă necesară, mă mulțumesc cu ce am găsit aici, de unde am luat, am tradus și vă arăt și vouă.  Așadar, smochine verzi în suc de ghimbir să fie...


Sursa: http://www.lacucinaitaliana.it/
 Ingrediente

- 600 de grame de smochine verzi
- 200 de  grame de zahăr
- ghimbir proaspăt

Smochinele verzi se șterg bine cu o cârpă umedă și se pun la fiert, cu tot coajă, pentru zece minute, într-un sirop făcut din cele 200 de grame de zahăr și jumătate de litru de apă și aromatizat cu câteva felii de ghimbir proaspăt.
Odată fierte, smochinele se lasă să se răcească apoi se taie în jumătate pe lungime. Se pun într-un borcan și se toarnă deasupra siropul fierbinte cu ghimbir. Borcanul închis ermetic se sterilizează apoi pentru 30 de minute.
Smochinele astfel însiropate pot fi consumate imediat. Dacă vreți să le păstrați o perioadă mai îndelungată, le puteți ține în cămară până la șase luni.

Am înțeles ca ar fi tare bune cu brânză...

Buon appetito!

4 comentarii:

  1. Da, cred. Incerc si eu, imediat ce gasesc smochine verzi.

    RăspundețiȘtergere
  2. La noi in curte este un smochin si vecina voiasa faca vin.....
    Gabi, ai cumva reteta, te rog frumos ?
    Si astea cred ca trebuie sa fie minunate....
    Te tzuc !

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga Sidy, am si o reteta de vin de smochine. voiam sa il fac eu si sa povestesc despre ce a iesit. Daca te grabesti, ma voi grabi si eu atunci... :)

    RăspundețiȘtergere