vineri, 25 mai 2012

Gem pentru copii, din căpşuni, banane şi mentă

La momentul la care citiţi aceste rânduri, din ceea ce vedeţi aici a rămas doar borcanul. De ce? Întrebaţi un copil pofticios de cinci ani şi jumătate ce părere are despre căpşuni şi banane şi veţi înţelege.
Lista de cumpărături pentru această reţetă este scurtă: jumătate de kilogram de căpşuni, două banane mari, o cană mare de zahăr, trei fire de mentă şi puţină sare de lămâie.
Am spălat căpşunile şi le-am lăsat la scurs, apoi le-am tăiat în patru și am pus zahărul peste ele. Nu erau prea mari, dar vroiam să se zdrobească în timpul preparării. Doar fac gem, nu dulceață...
Când s-a topit zahărul, am pus căpșunile la foc mediu. Când compoziția aflată pe foc s-a îngroșat, am zdrobit bananele și le-am stropit cu zeamă de lămâie și le-am pus peste căpșuni.
A fiert gemul acesta cam 20 de minute. Când am probat dacă s-a legat, era destul de tare încât să nu curgă de pe felia de pâine ori din linguriță, deși, din cauza bananelor, are o consistență diferită de celelalte gemuri.
La final am adăugat menta: trei crenguțe zdravene. Puteți pune și câteva picături de esență de mentă, dacă vi se pare că nu se simte destul aroma mentolată.



Borcanul pe care îl vedeți în imagini a fost singurul. A ajuns doar două zile și a fost prea puțin.
Deja mă întreabă copilul când mai fac gem de banane și căpșuni.

5 comentarii:

  1. copilul tau are gusturi bune, nu gluma...:))Pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Hehe, ce se naste din pisica... :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce interesant ...cu banane!!!
    Imi place cum suna si e foarte practic.Imi surade ideea.
    O intrebare la final...daca e sa reziste borcanul''atacurilor'',il pot pastra pentru la iarna?
    Intreb pentru ca ai mei copii se dau in vant dupa banane si mi-ar placea ceva rezerva si pe la iarna.
    Multumesc si seara frumoasa! :-)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ia testeaza-ma si pe mine !!!
    Promit sa las si eu borcanul gol.La un asemenea manunchi de arome, cum sa rezisti ???
    Duminica placuta, te tzuc !

    RăspundețiȘtergere
  5. Angelica, daca sterilizezi bine gemul, nu vad de ce nu ar tine. Ideea este sa fie eliminate riscurile de alterare, iar asta se face prin sterilizare. Gasesti un articol despre sterilizarea conservelor in sectiunea Utile, in stanga.
    Sidy, as testa si pe tine, dar ma tem ca imi trebuie o lingura mai lunga decat pot tine... :))))

    RăspundețiȘtergere