luni, 29 octombrie 2012

Ardei iuţi muraţi cu ceapă şi miere

Ardei iuţi. Din nou. Am făcut, până acum, într-o grămadă de feluri: cu morcovi, cu fasole verde, cu scorţişoară şi cuişoare chiar. Am pus ardeii întregi sau tăiaţi felii, adică direct salată. Uneori, după atâta variaţie, simţi nevoia să te întorci la lucruri cunoscute. 
Aşa că am preparat ardeii iuţi simplu, la oţet. Doar că am pus şi o ceapă. Iar zahărul l-am înlocuit cu miere.

Vă trebuie aşa: o mână de ardei iuţi, o ceapă, apă şi oţet, trei-patru linguriţe de miere, sare, boabe de piper şi muştar şi ienibahar. Cantităţile?? Păăi... eu am încetat să mai măsor, am ajuns la concluzia că cel mai bun cântar este propriul gust al fiecăruia. În plus, să fim serioşi: nu dospeşte ardeiul dacă oţetul e mai puţin dulce şi nici nu face floare oţetul (ba nici măcar musculiţe beţive) dacă-i prea tare aroma de ienihabar.
E foarte simplu: puneţi ardeii întregi în borcan, cu ceapa felii strecurată printre ei... 







... iar deasupra - o soluţie din oţet, miere, condimente şi apă. În principiu, o parte oţet şi două apă, dar puteţi reduce oţetul dacă vi se pare prea acră. Puneţi şi mierea şi bobiţele de condimente şi sarea. Un clocot-două şi opriţi, apoi lăsaţi o idee să se răcească înainte de a turna peste ardei.
Apoi capac, frigider şi mâncat, după o săptămână.
Sigur că nu-i frumos să vă bag pe gât o reţetă pentru ceva ce eu nici măcar nu gust, în faza finală. Doar că, pentru mine, ardei iuţi sunt o legumă ale cărei limite nu le pot înţelege, motiv pentru care am capitulat din start în faţa ei şi am predat ştafeta altuia, mai tare ca mine. Şi care zice de mine despre reţeta asta, altfel borcanul-tester nu s-ar fi dus din două ciorbe.
 
O rețetă marca Bucătăreli la borcan.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu