vineri, 28 decembrie 2012

Murături pentru mahmuri: roșii mici murate

 
A trecut Crăciunul. Trei zile în care cei mai mulți dintre noi au mâncat pe săturate fripturi, sarmale, caltaboși și cine mai știe câte feluri de mâncăruri bogate în carne. Și pentru ca să fie bine primite pe gât, cine nu le-a stropit bine și cu un vin bun?
După atâta belșug, stomacul parcă cere o acritură, să se dreagă înainte de următoarea încercare: Anul Nou.
Zeama de varză este un remediu cunoscut pentru îndepărtarea mahmurelii, dar nu despre ea vorbim, ci despre roșii murate. Roșii mici (cherry), puse la murat în toamnă, după o rețetă foarte simplă.
Roșiile sănătoase și bine spălate se pun într-un borcan din sticlă și se toarnă deasupra o saramură din apă cu sare (o lingură cu vârf de sare la litrul de apă). Se mai pun câțiva căței de usturoi, un ardei iute crestat din loc în loc cu cuțitul, o tulpină de mărar uscat și o crenguță de vișin. Lăsați borcanul la temperatura camerei două-trei zile, apoi îl mutați la rece.
Roșiile pe care le vedeți au stat la răcoare în beci, din octombrie și până acum, în decembrie. Sunt acrișoare și picante, iar coaja li se duce tare ușor, așa încât să poți mânca doar miezul.

Nu-s doar pentru friptură, ci și pentru vin. Mai bine spus, pentru "după" vin. Sunt testate, credeți-mă...

6 comentarii:

  1. Sigur sunt bune,dar este singura reteta care nu mi-a iesit,mie mi s-au inmuiat,acum la toamna mai incerc.
    Sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mihaela, secretul sta in temperatura la care se mureaza. daca este prea cald, fermenteaza repede si se inmoaie. De aceea, este bine sa stea in loc cat mai rece, dar sa nu inghete, pentru ca iar se inmoaie prea tare.
    Sarbatori fericite si tie si tot ce iti doresti!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu-i cazul de mahmureala, dar orice "pretext" e bun pentru cateva urari... :) Am trecut sa-ti multumesc pentru retetele de bunatati pe care le-am incercat anul asta de la tine, draga Gabi, si sa-ti urez sarbatori fericite in continuare si un An Nou cu sanatate, bucurie si cat mai multe impliniri!
    Eu te voi urmari si de acum inainte cu placere si cu drag. Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga roxana, atunci nu am nicio nevoie de pretext sa iti urez si eu tot ce-i mai bun. Si la anul, de-om trai, sanatosi sa ne gasim!
    Cu drag te astept. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Hac! Eu cu cine votez?

    Sincer, cred ca merg si fara mahmureala :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ntz, ntz, ntz... ai grija sa nu mergi in starea asta la vot, ca cine stie cu ce ne alegem!
      Merg si fara mahmureala sau cu niste fasole cu ciolan in loc. :)

      Ștergere