joi, 7 martie 2013

Cronică de carte culinară: un ghid complet de conservare


Am mai cumpărat o carte (de fapt, mai multe) despre dulcețuri și alte conserve. Oricât aș ști, tot nu e vreodată destul, nu? 
Este un ”ghid complet de conservare pentru bucătarul creativ, de la uscare și congelare și până la conservare la borcan și murare”, pe care mi l-am dorit de când l-am văzut prima dată la Books Express, librăria mea preferată de carte culinară. Titlul original al cărții este un call-to-action foarte clar: ”Put`em up!”. Aşadar, hai la treabă! 

Ce avem noi aici: 304 pagini de rețete și sfaturi legate de tot ce ai vrea să știi despre cum se pregătesc conservele. Coperți lucioase, cartonate, între care găsești o carte pe care aș caracteriza-o, în stil american, ”cozy”*.
Metode despre care știam doar din auzite sunt explicate și ilustrate. Îmi aduc aminte de cărțile vechi ale bunicii, pe care le-am găsit cândva în podul casei şi în care albinăritul şi frământarea pâinii erau povestite în desene. 
Afli din această carte de ce instrumentele nu se poate lipsi o gospodină care prepară conserve acasă. Afli diferența între gemurile preparate prin fierbere îndelungată și cele cu fierbere rapidă. Dacă nu știi câtă pectină conține fiecare fruct, acum găsești răspunsul. La fel, devine clar ce rol are zahărul în prepararea conservelor dulci și cu ce poate fi el înlocuit.
De mare folos este faptul că poți căuta o rețetă nu după categoria în care se încadrează (dulceață, compot, murături), ci după ingredientele  principale. Această abordare răspunde cu ușurință întrebării ”am niște ceva și nu știu ce să fac din el”, unul dintre corespondenții gastronomici ai obsedantului ”azi cu ce mă îmbrac?”.
Dacă nu știi ceva despre conserve, sigur găsești în această carte. Scrisă într-o engleză destul de accesibilă inclusiv celor care nu sunt familiarizați cu americanii și cu obiceiurile lor alimentare. Totuși, este posibil ca unele dintre ingrediente (spre exemplu, diferitele tipuri de pectină) să fie necunoscute, autoarea raportându-se la produsele disponibile peste ocean.
Prețul? 105,81 lei pentru livrarea rapidă, dar poate să scadă până la 90 de lei, dacă alegeți livrarea economică, adică în termen de 2-3 săptămâni.  Dar merită, zic eu, dacă ești unul dintre oamenii căreia autoarea Sherri Brooks Vinton îi dedică această carte, adică unul dintre acei bucătari de casă care țin la familie și la prieteni, la cultură și la tradiții.

* confortabil, plăcut

3 comentarii:

  1. M-ai imbolnavit cu site-ul asta pentru carti.Din pacate mi se par foarte scumpe cartile.Dar daca vrei cu adevarat...Interesanta si cartea conservelor pe care o prezinti.

    RăspundețiȘtergere
  2. pansy, este adevarat ca nu au aceleasi preturi precum cartile de la noi, dar sunt si cu totul alta calitate, atat din punct de vedere grafic, cat si al continutului. Aceleasi carti le gasesti pe Amazon.com la pret mai mare plus taxe de transport imense, plus ca nu poti comanda acolo din Romania. Eu zic sa scotocesti bine-bine in site-ul lor, s-ar putea sa gasesti niste solutii (afiliere, de exemplu). :)
    Lasa ca vin si cu ceva autohton. :) Eu sunt insa destul de dezamagita de ce apare la noi si voi explica si de ce.
    O primavara frumoasa sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari pentru prezentare.
    O adevarata sursa de inspiratie!

    RăspundețiȘtergere