marți, 11 iunie 2013

Concurs: tu ce știi să faci bun din fructe conservate la borcan?

V-am promis concurs, concurs să fie! Pentru oricine poate prepara ceva bun cu gem sau dulceață, poate ține în mână o lingură și un aparat de fotografiat și poate povesti apoi, în câteva rânduri, experiența din bucătărie. 
De ce vorbim despre fructe conservate acum, când piața s-a umplut de prospături?? Pentru că sunt încă destule cămări în care au rămas blocate borcane cu gem, dulceață sau compot. Și poate nu vă îndurați încă să le scoateți la iveală, deși aveți nevoie de loc pentru viitoarele conserve. Iată că acest concurs vă oferă pretextul de care aveați nevoie pentru a evacua din cămară rămășițele toamnei trecute.
Noi - adică blogul Bucătăreli la borcan și sponsorul concursului, Amenajari Horeca - vom premia originalitatea și popularitatea, acordând celor doi câștigători câte un voucher de 150 de lei, pentru a cumpăra ustensile de bucătărie profesionale din magazinul online. Cititorii blogului vor alege prin vot rețeta care le-a plăcut cel mai mult, iar noi, organizatorii, o vom desemna pe cea mai originală.

Să vedem însă regulile!
   1. Mai întâi, rețeta. Poate fi orice rețetă, de la prăjitură și tort la gogoși ori sos pentru grătar, numai să aibă în compoziție fructe conservate în borcane și să fie preparată pentru acest concurs.     
  2. Scrieți povestea rețetei și trimiteți-o pe adresa bucatarelilaborcan@gmail.com însoțită de maximum trei fotografii, până în data de 24 iunie 2013, ora 23.59, precizându-vă numele, prenumele și orașul. Puteți adăuga în mesaj link-ul către blogul propriu, dacă ați publicat rețeta și acolo. Insist însă ca fotografiile trimise să fie maximum trei, astfel încât să nu fim puși în situația de a face alegeri subiective. 
   3. Din data de 25 iunie, vor fi disponibile pe blog, pentru a fi citite, toate rețetele care au intrat în concurs, în ordinea în care ne-au fost ele trimise prin e-mail.    
   4. Din 25 iunie și până în 29 iunie, ora 23.59, cititorii Bucătăreli la borcan vor putea alege, prin vot, cea mai populară postare, prin intermediul unui formular electronic, care va fi disponibil permanent în pagina principală. Va câștiga rețeta care întrunește cel mai mare număr de voturi de la cititorii blogului.
   5. În 30 iunie, vom anunța cine câștigă cele două vouchere, respectiv care este cea mai populară rețetă și cine a scris cea mai originală rețetă.

Așadar, căutați borcanele, lustruiți lingurile și verificați bateria aparatului de fotografiat. Premiile sunt aproape.
Succes tuturor!

Later edit: Revin cu o completare privind materia primă: ne referim, în cadrul acestui concurs, la toate fructele conservate la borcan, nu prin congelare sau uscare. În principiu, fructele congelate sau uscate pot fi utilizate aproape în același mod ca cele proaspete. Ori ceea ce noi ne dorim este să golim cămara și să punem totodată imaginația să lucreze.

14 comentarii:

  1. Cred ca ai tras cu ochiul in camara mea! Am niste borcane de compot de struguri cu vanile de care ma tot impiedic!
    Sa inteleg ca fructele congelate nu se pun...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mmmm, nu se pun. Voi face precizarea mai sus, multumesc ca mi-ai atras atentia. :)
      N-am tras cu ochiul, pe cuvant. Numai ca imi inchipui ca cele mai multe dintre camari seamana intre ele...

      Ștergere
  2. ce concurs fain! Mi-ai adus aminte ca trebuie sa fac curat in camara, sa fiu sincera chiar nu stiu daca mi-a mai ramas ceva, poate ceva castraveti si gogosari la ote, dar astea nu se pun :P

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate macar un borcanel mic-mic, de-un fursec, sa mai fi ramas... :)

      Ștergere
  3. Desi tocmai am in frigider o tava mare cu prajitura cu visine(proaspete) ca nu am stiut de concurs ca le puneam la borcan mai intai,sigur mai mesteresc eu ceva pana pe 24,ca doar e timp suficient.Am inceput noua aprovizionare a camarii,asa ca este de unde...asa ca vin si eu in concurs!

    RăspundețiȘtergere
  4. Gabi
    visinele din visinata se pun?
    Am cateva idei, sper sa pot pune in practica macar una din ele dat fiind faptul ca nu prea ma pot folosi de mana stanga. Am ochit un covoras de silicon pentru copt fursecuri pe care trebuie sa-l am :D

    RăspundețiȘtergere
  5. Oana, e ok cuvisinele astea. Le poti folosi. Succes si sanatate multa!

    RăspundețiȘtergere
  6. Interesant concurs!
    Am reusit sa postez pe blog o reteta, o sa revin cu un mail.

    RăspundețiȘtergere
  7. in foto de pe pagina FB " 1. Prepara orice folosind dulceata,gem,marmelada sau compot ,etc..." fara precizarea daca dulceata,gemul,etc este cu o leguma /fruct ,aici vad ca trebuie fruct ...aveam un gem de sfecla,asa ca nicio sansa ....
    (rebeca)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. rebeca, este dificil sa introduci multe detalii intr-o pagina de FB fara sa devina plicticos mesajul. Ideea este cea pe care am enuntat-o la inceput: hai sa ne golim camara preparand ceva din ce am pus dulce la borcan.
      Asadar, daca ai un gem de sfecla, pune-ti reteta in aplicare si intra in concurs. Suna original ce spui. :)
      Multumesc pentru observatii. Voi incerca sa fiu mai clara data viitoare.

      Ștergere
  8. multumesc si eu !
    (rebeca)

    RăspundețiȘtergere