miercuri, 13 noiembrie 2013

Marinată de ardei iuți umpluți cu brânză



Am mai spus că ardeii sunt una dintre cele mai versatile legume, dar și printre cele mai fotogenice: nu cred că am avut fotografii mai frumoase cu altceva decât cu ardei murați cu scorțișoară, usturoi, morcovi, fasole verde sau mai știu eu cu ce. De data asta, nu i-am mai murat, ci i-am umplut cu brânză și i-am pus într-o marinată cu ulei de măsline. 
Așadar, avem nevoie de ardei iuți ceva mai măricei și mai groși, ca de exemplu din soiul Jalapeno (cam 15 am avut), câteva linguri de brânză de vaci, o lingură de unt, una de smântână, câteva frunze de busuioc sau fire de pătrunjel verde, câțiva căței de usturoi, sare, piper, cimbru, câteva boabe de piper, ulei de măsline. Și un cuțit bine ascuțit și cu lama foarte subțire. Iar dacă nu aveți un astfel de cuțit, o pereche de mănuși chirugicale și un cuțit normal. Pentru protecția muncii. :))



După ce au fost spălați, ardeii trebuie goliți de tot. Tăiați cotorul ca un capac, apoi scoateți cu cuțitul semințele și nervurile. Cu un cuțit subțire, acest lucru se poate face fără să atingeți semințele. Nu de alta, dar vă spun din experiență că întâlnirea tegumentelor cu ardeiul iute lasă amintiri de neuitat. Amestecați brânza cu smântâna, untul ușor încălzit, verdeața tocată, cimbrul, sare și piper, apoi umpleți ardeii cu acest amestec.


Puneți într-un vas (cutie sau borcan) ardeii umpluți, iar deasupra puneți usturoiul tăiat feliuțe, cimbru, piperul și ce condimente vă mai plac. Turnați deasupra uleiul de măsline ușor încălzit, apoi lăsați totul să își amestece aromele. Se poate amesteca uleiul cu toate condimentele și cu usturoiul și separat, apoi să fie turnată marinata peste ardei. 



Am mâncat primul ardei după câteva zile, timp în care marinata a stat la frigider. Nu vă spun cum se combină brânza cremoasă și dulce cu iuțeala ardeilor, ci vă las să descoperiți singuri... 

2 comentarii:

  1. Sarbatori fericite! Un Craciun cu pace in suflet, cu ganduri pozitive si un an 2014 mai bun!

    RăspundețiȘtergere
  2. Fie ca sarbatorile de iarna sa va aduca bucurie, implinirea tutror dorintelor si multa sanatate. La multi ani!

    RăspundețiȘtergere