Am descoperit - cam târziu, am văzut pe urmă - concursul de rețete pe care Bonduelle l-a lansat anul trecut, în toamnă, pe pagina lor de
Facebook. Încarci o rețetă sau mai multe într-una din cele trei categorii și poți câștiga, printre altele, un iPhone, seturi de vase ceramice sau un aparate de gătit la aburi.
Bună ideea de a promova gătitul sănătos, iar concursurile de rețete sunt o metodă destul de facilă de promovare, din care pot câștiga și cei care încarcă rețetele, și, mai ales, organizatorii concursului. Aaa, e super că poți primi premii așa de frumoase, nu? Luat la bani mărunți însă, concursul acesta oferă beneficii mai ales pentru organizator. Marea masă a participanților reprezintă doar cifre în rapoartele de monitorizare a campaniei și, ulterior, nume într-o bază de date din care sunt selectați subiecți pentru cercetările de piață.
Primul lucru care enervează un consumator este faptul că, pentru a participa, trebuie să dea Like paginii Bonduelle, fapt pe care regulamentul de concurs îl omite cu grație, menționând numai crearea contului de concurs. O mică mârlănie prin care firmele atrag fani pe pagina lor din rețeaua de socializare, chiar dacă, în fapt, unii nu au vreo slăbiciune pentru produsele respective și nu revin vreodată pe pagina acestora. Dar să trecem peste asta, nu-i mare bai: cum ai dat Like, poți să dai și Unlike, până la urmă.
Să zicem că ai devenit fan și trebuie să te înscrii în concurs. Asta înseamnă nume, prenume și alte date personale, pentru crearea contului. Sunt necesare pentru acordarea premiilor, evident, numai că îți dai implicit acordul pentru includerea în baza de date și utilizarea lor în cadrul campaniilor și cercetărilor ulterioare. Nu știu ce părere aveți voi despre asta, dar pe mine doamnele care fac marketing direct (a se citi telefonat insistent în cele mai nepotrivite momente) pentru firmele de asigurări m-au stresat mult prea mult ca să mai pot accepta conceptul.